piatok 1. júla 2016

Brownie z batatu.

Sledovali ste Masterchefa? Ja pravidelne okrem jednej-dvoch častí áno.
Moji favoriti sa ani do finále nedostali a z finálovej dvojky to síce tiež nevyhrala Razija, ktorej som držala viac päste, ale tak vyhrala lepšia.
Zaujal ma dezert, ktorý Martina pripravovala, a keď som ho našla na jej blogu, tak som sa o to viac potešila, že ho môžem vyskúšať, pretože babaty máme viac menej skoro stále doma...
Takže ak chcete dobrý dezert, kde absentuje múka a cukor, tak čítajte ďalej...

pripravte si:
100g kvalitnej horkej čokolády (ja som použila 85% Lindt)
50g rozpusteného kokosového oleja
50g medu
2 celé vajíčka
100g pyré z batatu

Najskôr pyré. Ošúpaný a na kúsky pokrájaný sladký zemiak si uvarte vo vriacej vode 20 minút, vidličkou roztlačte na pyré a nechajte vychladnúť.

Nad parou si nechajte roztopiť čokoládu, pridajte med a kokosový olej a spolu ručne premiešajte.


Do takto pripravenej teplej zmesi zašľahajte ručným mixérom po jednom vajíčku.


Nakoniec zašľahajte postupne pyré. Hotové cesto vylejte do vymasteného plechu alebo tartletových formičiek a pri 175 stupňoch nechajte piecť 15 minút.






Dezertík vrelo odporúčam, extrémne rýchlo je pripravený (keď si odmyslím prípravu pyré, ale aj to viete urobiť napríklad deň dopredu), takže ak sa chcete blisnúť pred návštevou a pripraviť niečo fajn pred ich očami, toto je určite dobrá voľba.

Ak si želáte dostať na mail informáciu o novom videu alebo príspevku na blog, napíšte mi sem dole do komentára svoju emailovú adresu, rada sa vám vždy ozvem s novým príspevkom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 




1 komentár:

  1. Mňam, taková zdravá sladká tečka mi dnes u oběda chyběla! Vypadá opravdu výtečně nekdy ho vyzkouším. :) Ráda bych tě pozvala na
    Give Away o Zdravý balíček :)

    OdpovedaťOdstrániť