utorok 21. februára 2012

Jablkový. S posýpkou.

Či niekto chce alebo nie, vonku to pomaly, ale iste, začína krásne voňať jarou. Teda dúfam. A vlastne som si istá. Dúfam, že to tak už len vydrží a bude už len krásne. No a ako najlepšie osláviť príchod tohto krásneho počasia? Jedine krásnym koláčom. A tým je bez pochýb (a samozrejme aj okrem iného) aj tento jablkový. S posýpkou.


Čo treba
(zdroj receptu staré číslo Slovenky)
Cesto:
250g polohrubej múky, 125g práškového cukru, 1/2 balíčka prášku do pečiva, 125ml mlieka, 125ml oleja, 1 vajce.
Jablká:
400g jabĺk, 50g kryštálového cukru, 1ČL masla, 2 PL Zlatého klasu, 1/2 balíčka škoricového cukru.
Posýpka:
3 PL hrubej múky, 3PL práškového cukru, 2 PL masla.

Na začiatku som si pripravila jablká. Tie som ošúpala, postrúhala. V hrnci som nechala rozpustiť maslo, zmiešala ho s jablkami, za občasného miešania som ich podusila. Nakoniec som k nim pridala Zlatý klas zmiešaný s trochu studenej vody, riadne premiešala, odstavila, primiešala škoricový cukor a nechala vychladnúť.


Na cesto som miešala samostatne suché prísady a samostatne mokré prísady.
Takže do jednej misky som dala múku, cukor, prášok do pečiva, preosiala a premiešala. Do druhej misky som dala mlieko, olej, vajko, a poriadne premiešala, aby vznikla jedna tekutina. To som postupne liala do múkovej zmesi a krásne spojila tak, aby tam nebola žiadna hrudka.


Nakoniec som si pripravila posýpku. Múku som zmiešala s cukrom, pridala maslo a vytvorila drobením medzi prstami malé hrudky.
A začala som vrstviť. Najskôr som na plech dala cesto. Potom jablká. A nakoniec posýpku.




A rúra piekla krásne do zlatista pri 165 stupňoch cca 45 minút.







2 komentáre:

  1. Zuzanka, ja Tvoje receptíky môžem, koláčik určite vyskúšam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem krasne :-) toto je taky jeden z tych kolacov, co urobis v nedelu a uspech zaruceny :-) u nas mu stacilo 24 hodin, robila som ho v nedelu poobede a v pondelok som uz len umyla prazdny plech :-)

      Odstrániť