sobota 11. februára 2012

Slniečkový broskyňový.

Toto je pre mňa jeden z receptov, kt. mi pripomína leto. Mám ho rada najmä v tomto čase- nečase, vďaka tomuto koláčiku si môžem zaspomínať na teplúčko z letných mesiacov, ľadovo vychladené ružové vínko, posed na terase pri západe slnka...ach jaj, už nech je tento sneh preč :-)


Čo treba:
(zdroj: Staré číslo Dobrého jedla)
30g jemných ovsených vločiek, 3PL teplého mlieka, 500g broskýň, 3 vajcia, 150g práškového cukru, 1 balíček vanilkového cukru, 250g polohrubej múky, 2ČL prášku do pečiva, 75g roztopeného masla.

Ovsené vločky som na začiatok zaliala vlažným mliekom a nechala ich oddychovať. Broskyne (žiaľ v tomto ročnom období z kómpotu, ale aspoň vlastnej výroby) som pokrájala na drobné kúsky.

Žĺtky s polovicou práškového cukru a vanilkovým cukrom som vymiešala do penista. Pridala som preosiatu múku s práškom do pečiva, rozpustené maslo, vločky a poriadne premiešala.



Bielka som vyšľahala na sneh, a postupne pridala zbytok práškového cukru. Tento cukrový sneh som pridala do cesta a spolu premiešala.
Vyliala som to na vymastenú a múkou poprášenú tortovú formu, posypala pokrájanými broskyňami.


Rúra pečie pri 175 stupňoch 45 minút.



1 komentár:

  1. krásny, Zuzka, presne ako píšeš, taký letný, hneď by som si dala :)

    OdpovedaťOdstrániť