piatok 7. augusta 2015

Pizza v domácich podmienkach.

Receptov na pizzu nájdete všade asi X+1. Každý z vás už určite počul takú tú vetičku- "skús tento recept, ten je zaručene najlepší."
Ja som vyskúšala recept od Jamieho, z jeho kuchárskej knihy Jamie Oliver- Jamie po taliansky. Kúpila som ju ešte dávnejšie na bazoši, prelistovala som ju a odložila do police, však sa k nej raz vrátim. A áno, vrátila som sa, v rámci mojej videokategórie Jedna kuchárska kniha-X receptov, ktorú aj s ostatnými videoblogmi nájdete na youtube kanáli blogu. 
No, čo som sa, okrem iného naučila je, že aj keď máte naozaj neprekonateľnú chuť na pizzu, nerobte ju v 37 stupňoch ako dnes ja. Proste mala som veľmi blízko k bodu varu. Nakoniec som to zvládla a vznikli dve menšie umelecké dielka- dve menšie pizze s dvoma topingami, ako to Jamie v knihe nazval...



pripravte si:

400g hrubej múky
100g hladkej múky chlebovej (T650)
1 balíček sušeného droždia
300 ml teplej vody
1 polievkovú lyžicu hnedého cukru

rajčiny, papriku, cesnak- na rajčinovú omáčku

1 cuketu, pikantný salám, mozzarellu

2 väčšie zemiaky, rozmarín, mozzarellu

olivový olej, soľ, korenie

Rajčinový základ som si pripravila tak podľa seba viac menej. V smoothie makeri nechajte rozmixovať rajčiny, papriku, trošku cesnaku a na panvici nechajte variť cca 20 minút.
Ak nemáte smoothie maker, nechajte proste nadrobno pokrájané rajčiny, papriku a cesnak prejsť v panvici varom 20 minút. 

Teraz cesto. V mise robota si zmiešajte obidve múky. V teplej vode rozmiešajte cukor. Pridajte sušené droždie a 15 minút nechajte pracovať na teplejšom mieste. Po 15 minútach kvások prelejte do misy a nechajte robota cesto miešať 10 minút. Ak nechcete cesto spracovať v robotovi, postačia vám samozrejme vaše ruky. Takto pripravené cesto posypte zľahka múkou, prikryte utierkou a na 15 minút nechajte oddýchnuť.
Môj prvý poznatok- asi prvýkrát sa mi stalo, že som do cesta nemusela pridávať navyše žiadnu múku. Cesto sa krásne vypracovalo, bez zbytočného lepenia.






A teraz to príde. Rúru nechajte vyhriať na 250 (!!!) stupňov. 
Môj druhý poznatok- ani som nevedela, že to moja rúra vie, až na toľko stupňov...

Cesto rozdeľte na dve časti. Buď vyvaľkajte alebo proste ako ja, rozťahujte ho rukami do vami požadovanej hrúbky- ako máte radi, alebo úplne natenko, alebo nahrubo. Ja som šla do takéto zlatého stredu.

Príprava cuketovej pizze
Na roztiahnuté cesto vrstvite jednotlivé časti- rajčinový základ, cuketu (osoľte a okoreňte), pikantný salám, potrhanú mozzarellu, soľ, korenie a trochu olivového oleja.






Takto pripravenú pizzu nechajte piecť 12 minút do krásnozlatohneda.


Príprava zemiakovej pizze
Zemiaky ošúpte, pokrájajte na tenšie plátky, a v miske ich zmiešajte so soľou, korením, olivovým olejom a otrhanou vetičkou rozmarínu.
A teraz vrstvenie. Na pizza základ dajte rajčinovú omáčku, na to pripravené zemiaky, na to mozzarellu, osoľte, okoreňte a polejte trochou olivového oleja.





Môj tretí poznatok- mozzarellu určite nekrájajte, nestrúhajte, ale vezmite do rúk a trhajte. Je to paráda a v konečnom dôsledku sa aj tak roztopí, takže to vlastne ani nikto nespozná...

Takto pripravenú pizzu nechajte piecť 12 minút do krásnej hnedej farby.

No obed ako vyšitý. Viete si niektoré aktiviy naplánovať naraz (príprava omáčky a oddych cesta v jeden čas), takže to nieje ani časovo a v konečnom dôsledku ani finančne náročné. No a chutí naozaj jedna radosť. No a ak by mal niekto problém s tým, že máte pizzu nebodaj čapatú alebo nedostatočne okrúhlu, tak odpovedzte, že to nieje linková fabriková ale jedinečná pizza, ktorú by ani v Taliansku nedostal!

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 



1 komentár:

  1. Pizzu si děláme doma často a chutná mi mnohem víc, než v restauracích! Obě tvoje vypadají krásně. Líbí se mi ten nepravidelný tvar. Na nic si nehraje. :) V Itálii jsem byla překvapená, že jsem dostala pravidelnou kulatou jen jedinkrát. :D Takže vlastně máš pravější pizzu než jsou ty z pizzerií! :) Právě u mě na FOODblogu probíhá Summer GiveAway o dva velké oleje společnosti Bohemia Olej. Budu ráda, když se zúčastníš! Corculum♥ Oleje se do kuchyně vždycky hodí. :) Měj se krásně! Š.

    OdpovedaťOdstrániť