štvrtok 24. marca 2016

Pečené buchty.

Víkend za dverami, sviatky za dverami, láka nám to do kuchyne, pripraviť si niečo parádne.
Skúste tieto buchty, ja som ich robila pred pár týždňami a vrelo odporúčam. Pripravila som ich so zámienkou, že však pár zjeme a zbytok dám do mrazničky a budem postupne vyťahovať. Hahaha. Na druhý deň po nich nebolo ani chýru ani slychu...


Určite ste si všimli, že je spustený v obehu nový ročník ankety Bloger roka 2015. Môj blog je tak isto nominovaný, takže ak sa rozhodnete venovať mi hlas, budem len rada a vopred ďakujem. Hlasovať môžete na tomto linku. Ale teraz už poďme piecť...
125g hladkej múky pšeničnej
125g celozrnnej múky
50g práškového cukru
130ml vlažného mlieka
1/2 kocky čerstvého droždia
2 čajové lyžičky hnedého cukru
50ml rozpusteného masla
1 vajíčko
slivkový lekvár

Najskôr si pripravte kvások. Mlieko ohrejte tak, aby bolo dostatnočne teplé, ale nie príliš. (aby ste v ňom vedeli udržať prst). Dajte do mlieka cukor a miešajte, kým sa nerozpustí. Rozdrobte droždie a na teplom mieste nechajte kysnúť 15 minút.



V miske robota, prípadne v miske, kde chcete spracovať cesto, si nachystajte ostatné suroviny- múku, cukor, rozpustené maslo, vajíčko, štipku soli. Pridajte hotový kvások.


Zo surovín si buď ručne alebo robotom vypracujte kompaktné cesto a nechajte hodinu kysnúť. V rámci tejto hodiny cesto ešte 2x premieste.




Po hodine je cesto správne vykysnuté a môžete s ním ďalej pracovať.


Cesto si párkrát premieste rukami, vypracujte z neho valček a rozdeľte ho na +/- rovnaké štvorčeky. Do každého štvorčeka dajte lyžicu lekváru, zabaľte, vypracujte guľku a dajte na plech. Ja som chcela kôrku na celej buchte, preto som sa rozhodla buchty piecť v mafinovej forme. Inak môžete samorzrejme použiť klasický plech a buchty proste ukladajte jednu vedľa druhej.



Takto pripravené buchty potrite roztopeným maslom a nechajte prikryté ešte kysnúť cca 10 minút.
Pri 175 stupňoch nechajte buchty piecť cca 25-30 minút do zlatohneda. Ešte teplé potrite roztopeným maslom a posypte práškovým cukrom.



Hotovo. Takto pripravené buchty nechajte vychladnúť a môžete jesť. Ale tak ruku na srdce, kto vie odolať ešte teplému, čerstvému koláču? Asi len málokto...

Ak si želáte dostať na mail informáciu o novom videu alebo príspevku na blog, napíšte mi sem dole do komentára svoju emailovú adresu, rada sa vám vždy ozvem s novým príspevkom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára