utorok 25. októbra 2016

Gaštanová torta s bielou čokoládou.

Cez víkend som mala možnosť zúčastniť sa parádneho workshopu s kávou INKA. Našu záverečnú spoločnú foto ste mohli vidieť aj u mňa na fejsbúku. Paradoxne, na nej som ja chýbala, prvá som síce prišla, ale prvá som aj musela odísť, Anička ma čakala doma. 
Vďaka tomuto stretnutiu som sa mohla stretnúť s kolegynkami blogerkami a zároveň to bol môj prvý výlet v pozícií "na pár hodín slobodná/bezdetná". Myslím, že zo zúčastnených som si to asi užila najviac.
Veronika z Cremechic patisserie nám pripravila cviklové mafiny s kávovým krémom, ochutnali sme pár drinkov z kávy a prešli si rýchlokurzom fotenia a prácou s fejsbúkom. Nakoniec, ako pracovať s kávou INKA, uvidíte aj tu u mňa, chystám pre vás viacero kávových receptov.

No ale teraz k receptu, ktorý tu mám pre vás tentokrát. Ak sa chystáte na halloween a ešte nemáte tú správnu pavúčiu tortu, nevešajte hlavu ani nestrácajte na duchu, s touto tortou určite zabodujete. Ale varujem vás, ak nie ste pripravení na prepadnutie do novej závislosti na gaštanoch a čokoláde, tak radšej ani neklikajte ďalej...

korpus:
4 vajíčka- žĺtky a bielky oddelene
1/2balíčku prášku do pečiva
3 polievkové lyžice hladkej múky
1 polievková lyžica kakaa
3 polievkové lyžice hnedého cukru
4 polievkové lyžice studenej vody
krém:
250g gaštanového pyré
250ml plnotučného mlieka
2a1/2 polievkových lyžíc hrubej múky
125g masla
4 polievkové lyžice práškového cukru
50g bielej čokolády
1 kávová lyžička oleja

Žĺtky si spolu s cukrom vyšľahajte do peny. Pridajte studenú vodu. Riadne vyšľahajte.
Múku spolu s kakaom a práškom do pečiva si zmiešajte v miske. Cez sitko preosejte do žĺtkovej peny. Nakoniec pridajte vyšľahaný sneh z bielkov a riadne premiešajte.





Cesto vylejte do vymastenej tortovej formy, rozotrite, a pri 170 stupňoch nechajte piecť 25 minút. Nechajte úplne vychladnúť. Medzitým si pripravte krém.



Mlieko dajte do hrnca a dajte variť. Prisypte hrubú múku a za stáleho miešania uvarte kašu. Nechajte vychladnúť.


Kašu vyšľahajte do peny spolu s práškovým cukrom a maslom.



Ak by sa vám krém náhodou sekol, nezúfajte. Misku dajte na viackrát na 5-10sekúnd do mikrovlnky, zakaždým riadne premiešajte. Seknuté maslo sa roztopí a podarí sa vám ho vymiešať ho hladkého krému.

Do takto pripraveného krému nakoniec prišľahajte gaštanové pyré. Hotový krém dajte na tortu a nechajte stuhnúť. Cca 30 minút pred podávaním si roztopte bielu čokoládu, môžete pridať aj trošku oleja a dozdobte si tortu podľa svojej chuti, ja som sa snažila o pavučinku.




Ak si želáte dostať na mail informáciu o novom videu alebo príspevku na blog, napíšte mi sem dole do komentára svoju emailovú adresu, rada sa vám vždy ozvem s novým príspevkom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Instagrame (blog.foodependence)
google+




1 komentár:

  1. Zuziii, ja som gaštanofilka, takže toto vyskúšam, aj na svoju oslavu som robila gaštanovú tortu, gaštanové cakepop... no čo ti poviem .-D

    OdpovedaťOdstrániť