piatok 21. októbra 2016

Koláč bez múky a cukru. S jablkami.

Tí, ktorí sledujete môj blog, napríklad aj na facebooku viete, že ja a zdravé veci nejdú príliš dokopy. Potom, raz za čas, sa ozve svedomie, že halo, moja, brzdi s tým cukrom a rozhodnem sa pre niečo zdravšie.

Ako to bolo aj v tomto prípade. Na tento koláč ma upozornila moja spolužiačka Veronika (aj keď je to už desať rokov, čo sme boli spolužiačky, stále ňou bude). A tak sa stalo včera, že mi dieťa na chvíľu zaspalo, mala som všetky suroviny doma, tak šup ho k peci. Ozaj, spomenula som už, že tam nie je múka, maslo ani cukor?

Zdroj receptu nájdete na blogu Fitshaker, a veľmi veľmi chválim. Ako na koláč, čítajte ďalej...

pripravte si:
150g pomletých ovsených vločiek
70g kokosového oleja (stačí mäkký, nie je treba topiť)
50g medu
2 žĺtky
postrúhané jablká (mne vyšli 4 menšie)
škorica
2 bielky+1 polievková lyžica medu

Na začiatok korpus.
Žĺtky si vyšľahajte s medom do peny. Pridajte kokosový olej. Primiešajte múku z ovsených vločiek. Takto pripravené cesto rozložte do zľahka vymastenej tortovej formy/pekáča.




Na korpus rozložte postrúhané jablká a posypte ich škoricou.


Vyšľahajte si z bielkov sneh. Do takmer tuhých bielkov postupne lejte med a vyšľahajte bielky na tuhý sneh.


Takto pripravený sneh rozložte na koláč. Pri 175 stupňoch nechajte piecť 15 minút. Znížte na 120 stupňov a nechajte ešte 15 minút dopekať.



Nechajte vychladnúť a krájajte. Koláč si dajte ku káve, alebo napríklad aj na raňajky, ako ja dnes.

Ak si želáte dostať na mail informáciu o novom videu alebo príspevku na blog, napíšte mi sem dole do komentára svoju emailovú adresu, rada sa vám vždy ozvem s novým príspevkom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára