pondelok 8. októbra 2012

Hruškový s mascarpone.

Dnes som oficiálne dala zbohom teplym dňom tohto roka. Pred chvíľkou sme prišli z vonku s našim dunčom, a teda, už nám slušne prituhlo. Keď si spomeniem na krásnu teplú sobotu...
Mám tu v zásobe ešte jeden vyhriaty slniečkový koláč zo soboty. Radosť pre mňa dvojitá, padol posledný pohár so zavarenými hruškami, ďalšie miestočko na čerstvé zásoby na tohtoročnú zimu :-)

čo treba:
(zdroj receptu blog "vypečený deň")
cesto:
260g hladkej múky
5 PL práškového cukru
140g masla
3 PL studenej vody

plnka koláča:
250g mascarpone
1 PL hladkej múky
2 PL Zlatého klasu
2 celé vajcia
5 PL práškového cukru (v prípade potreby aj viac)
4 hrušky

Maslo, múku, cukor som začala miesiť na cesto. Postupne som pridala vodu a vypracovala na hladké cesto. Asi na hodinu a pol som ho dala oddychovať do chladničky.
Dno vymastenej okrúhlej formy som vystlala cestom + som urobila aj okraje pre tekutú plnku. Pri 180 stupňoch som nechala cesto piecť cca 25 minút a nechala úplne vychladnúť.
Keď bolo cesto studené, tak som zmiešala mascarpone so zlatým klasom, hladkou múkou, cukrom a vajíčkami do krásnej tekutej hmoty. Na vrch som poukladala pokrájané hrušky a pri 170 stupňoch som koláč nechala dopiecť, kým tekutá plnka krásne nezískala tuhšiu ale stále pružnú podobizeň. Hotovo :-)






1 komentár: