štvrtok 4. októbra 2012

S povidlami od babičky.

Ďalšie zásoby džemu úspešne naimportované do špajzových zásob :-)
Staré mamy vedia všetko najlepšie, a to je fakt. A najmä, čo sa džemov, zavaranín, lekvárov a podobných pohárových výrobkov týka. My sme dostali do daru krásny voňavý domáci slivkový lekvár, no a rovnica mak+jablká+slivky rovná sa jednotka, minimálne s hviezdičkou.
Receptík som našla vo F.O.O.D.e, a trošku som si ho upravila podľa vlastných podmienok v kuchyni.


čo treba:
150g hladkej celozrnnej múky
100g klasickej hladkej múky
1/2 prášku do pečiva
1 vajce
50ml mlieka
50g slivkových povidiel
75g pomletého maku
50ml mlieka
slivkové povidlá podľa potreby na potretie koláča
2 postrúhané jablká
1/2 škoricového cukru

Na začiatok cesto- všetky suroviny okrem mlieka som dala do misy a a snažila sa spojiť do jednej hmoty. Celozrnná múka trochu neposlúchala, a preto v tomto kroku nastúpilo mlieko, čo dopomohlo k tomu, aby bolo cesto krásne hladké, bez hrudiek, ale nelepilo sa. Cesto som dala na hodinku do chladničky a pripravila si plnku.
 
Mak som si pomlela s troškou cukru, pridala slivkové povidlá a vlažné mlieko.
 
Oddýchnutým cestom som vyložila okrúhlu (vymastenú a vysypanú múkou) formu na pečenie s nízkym okrajom. A začalo sa vrstvenie. Najskôr som na cesto dala slivkové povidlo. Potom makovú plnku a nakoniec postrúhané jablká, kt. som posypala škoricovým cukrom.
Rúra pri 180 stupňoch piekla cca 40 minút. Hotovo :-)
 



 

2 komentáre: