utorok 14. mája 2013

Perník.


Toto je taký ten druh babičkovského koláča, kt. som vždy chcela mať v "portfóliu". Drvivú väčšinu máme vždy doma a chutí skvele...
čo treba:
400g hladkej múky
50g práškového cukru
1 balíček korenia do perníku
1/2 balíčku prášku do pečiva
1 ČL škorice
2 ČL kakaa
1 vajce
125 ml oleja
450 ml mlieka
hrsť vlašských orechov
160g horkej čokolády
160 ml sladkej smotany
džem podľa chute

Najskôr som zmiešala všetky suché suroviny- múku, cukor, perníkové korenie, prášok do pečiva, škoricu a kakao.
Potom som zmiešala mokré suroviny- mlieko, olej a vajíčko.
Suroviny som spolu vymiešala pekne vareškou do krásneho voňavého kakaovo- škoricového cesta.
Na vymastený a múkou vysypaný plech som vyliala cesto a pri 175 stupňoch som nechala piecť koláč cca 30 minút.
Upečený základ koláča som nechala úplne vychladnúť a na vychladnutý plát som natrela džem.
Na to som naliala polevu- v hrnci som nechala zohriať na horúco smotanu a pridala som na kúsky nalámanú čokoládu. Odstavila som z plynu a za stáleho miešania som nechala čokoládu v smotane rozpustiť. Polevu som naliala na koláč a zasypala orechami.
A už le spomínať na detské časy a prázdniny strávené u starých rodičov :-)
 
Ktoré sú tie vaše, echt babičkovské koláče?



 

P.S.- ďalší z radu albertových. Mám ich tu teraz veľa- urobila som si tú námahu, že si postupne pozerám všetky čísla aj z archívu. No a to množstvo úžasných receptov, čo som tam našla!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára