streda 22. mája 2013

Cestovinové variácie.

Moje tri zaručené recepty, kt. vznikli samovoľne, keď som chcela niečo dobré na večeru...


Recepty sú blbuvzdorné, nieje tam toho veľa na učenie a času zaberú asi toľko, za koľko sa uvarí voda na cestoviny...

1. cestoviny- čo chladnička dala

V tomto prípade to bola večera v strede týždňa- neboli žiadne zvyšky z víkendu na konzumáciu, veľké hlavné jedlo cez týždeň viac menej nevarievam, a tak som nakukla do chladničky a čo vydala, to som darovala omáčke.
Rajčiny, cuketa, párok, cesnak, rajčinové pyré.
Počas doby, čo sa varí voda na cestoviny, som pokrájala na malé kúsky rajčiny, cuketu, párok a nadrobno cesnak.
Cestoviny som dala variť do vriacej osolenej vody. Na panvici som nechala rozohriať olej. Pridala som na kúsky pokrájaný cesnak. Pridala som párok a nechala trochu opiecť. Pridala som rajčiny a nechala chvíľku dusiť. Ako poslednú som pridala cuketu a nechala to celé spolu spojiť a prehriať.
Nakoniec som pridala uvarené cestoviny a všetko riadne spolu zmiešala.
A samozrejme klasika- soľ, čierne mleté korenie a provensálske bylinky.



2. cestoviny- blízke sezónnosti
 
Mám veľmi rada špargľu. Ale len zelenú. Páči sa mi, ako krásne chrúme a chutí tak zeleno a šťavnato. Tak prečo ju nezužitkovať aj v cestovinách.
Dala som variť vodu na cestoviny. Do druhého hrnca som dala daľšiu vodu a nechala ju zovrieť. Do vriacej vody som dala rajčiny (v celku a na vrchu s jemným prekrojeným krížikom) a špargľu. Chce to len pár minút, niekedy aj len 30 sekúnd a rajčiny sa začnú pomaly odlupovať od kože.
To je ten správny čas na ich vylovenie z vriacej vody a okamžité ponorenie do studenej. A prečo všetky tieto procesy? Aby som rajčiny zbavila šupiek a na panvici sa mi krásne roztopili na omáčku.
Špargľu som po pár minútach tiež vylovila z vriacej vody a dala do studenej. To zasa preto, aby som zastavila vriaci proces a zachovala som jej prirodzenú zelenú farbu.
Do iného hrnca s inou vriacou vodou som dala variť cestoviny.
Ako sa cestoviny varili, na panvicu som dala pokrájaný cesnak a pridala som rajčiny, osolila, okorenila a prikryla pokrievkou, aby sa dusili vo vlastnej šťave.
Pred dovrením cestovín som pridala pokrájanú špargľu do rajčinovej omáčky a nakoniec samotné uvarené cestoviny.
Všetko som spolu riadne premiešala, aby som omáčke dala šancu na spojenie s cestovinami a mohlo sa ísť jesť.


3. zužitkovanie nedeľného obeda
 
Takéto bolo skóre z nedele- kúsok pečeného kuraťa, 1 jarná cibuľka, pár sušených rajčín na dne pohára. A ako je u nás väčšinou zvykom, vždy všadeprítomné rajčiny. (áno, priznávam dobrovoľne, rajčiny milujem!!!!)
Žiadna veda. Postupovala som obdobne ako vo vyššie uvedených prípadoch.
Dala som variť vodu na cestoviny.
Medzitým som pokrájala čerstvé rajčiny na kúsky a jarnú cibuľku. Na oleji som dala pražiť cibuľku a pridala rajčiny a nechala ich dusiť vo vlastnej šťave, pridala som soľ a korenie. Cca 2 minúty pred dovarením cestovín som pridala na kúsky pokrájané mäso z kuraťa a sušené rajčiny.
Cestoviny som zliala a pridala ich na panvicu k ostatným ingredienciám. V tomto prípade som pridala aj trochu vody z cestovín, pomohla im všetkým sa pekne spojiť do kompaktného jedla.
Inak, celkom pekná vychytávka- na panvicu som dala olej, čo mi ostal zo sušených rajčín. Dodá jedlu takú intenzívnejšiu rajčinovú príchuť a vôňu.


Cestoviny mám naozaj rada. Cez týždeň využívam rýchlovku, kúpim hotové a hodím na ne hocičo, čo vidím v chladničke. Ale cez víkend si to užívam a robím rada domáce.
Inak, prizávam, že ulietavam aj na cestovinách na sladko- tvarohové so sladkou alebo kyslou smotanou, makové rezance sú mňamka a srdcovka z detstva sú pre mňa kolienka s kakaom a kryštálovým cukrom, aby to krásne vŕzgalo pod zubami :-) !
Akú máte radi najradšej príchuť na cestovinách? Máte nejakú "úchylnú" kombináciu?

2 komentáre: