piatok 10. mája 2013

Cuketová polievka.

Keď sa všetko okolo nás zelená, vravím veľké ÁNO zelenej aj na tanieri!

čo treba:
900g cukety
100g nivy
800ml-1l zeleninového vývaru
1 cibuľa
3 strúčiky cesnaku
200ml sladkej smotany
olivový olej
maslo
soľ, korenie
oregáno

Cuketu som ošúpala a pokrájala na menšie kúsky.
Na oleji a kúsku masla som nechala opražiť pokrájanú cibuľu, pridala na kúsky pokrájaný cesnak a cuketu a nechala ich spolu opekať cca 10 minút. Zaliala som vývarom a pridala som oregáno a nechala 15 minút dusiť. Základ som trochu okorenila mletým korením, ale nesolila som.
Po 15 minútach dusenia som pridala na kúsky pokrájanú nivu a nechala ju vývare rozpustiť. Mixérom som vývar rozmixovala na krém, pridala som smotanu a polievku som nechala trochu prehriať. Nakoniec som ju ochutnala a pridala trochu soli.


A je to veľká mňamka :-) Aj keď je polievka krémová, krásne osvieži a na druhý deň odležaná je ešte lepšia. Nabudúce k nej ešte urobím syrové krutóny a bude geniálna.
P.S. tak ako veľa iných receptov, aj tento mám z magazínu Albert.
 
Aký vzťah máte k polievkam? Ktorá je tá naj?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára