streda 14. septembra 2016

Koláč s čerešňami a malinami. A ako inak zo srdca.

Aký máte týždeň? My pomaličky skúmame nové možnosti stravovania, k mrkve sme pridali už aj zemiak, ale ten sa veľmi u Aničky neujal. Je to taký paradox s tým zemiakom, keď som bola tehotná a čakala som Aničku, po zemiakoch som sa mohla utĺcť, bola by som si robila gratinované zemiaky aj každý deň.
Dva dni sme to skúšali len s čisto zemiakovou kašičkou, to boli vcelku boje, včera som jej zemiak zakamuflovala mrkvou, tak sa nechala oklamať a uvidíme, či mi na to naletí aj dnes.  Toto kamuflovanie sa mi ale raz vráti, keď budem stará a iba na kašičkách, tak mi do toho bude Anička kamuflovať asi tiež všeličo :-)

Tak ako v predchádzajúcom poste, aj dnes tu mám pre vás jeden srdiečkový koláč. Síce do origoš receptu išli čerstvé čerešne, ja som použila zavárané a koláč to zvládol a nič sa mu nestalo. Preto možem len vrelo odporúčať ďalej. Ako naň, čítajte tu...

pripravte si:
315g hladkej múky, štipka soli
230g masla
120ml mandlový Alpro
čerešne, maliny
2 polievkové lyžice cukru
šťava z polovice citrónu
1/2 balíčka Zlatého klasu
maslo

V mise robota si zmiešajte múku, soľ, maslo na štruktúry posýpky. Postupne primiešavajte vychladnuté Alpro. Spracujte na kompaktné cesto a nechajte odpočívať aspoň dve hodinky v chladničke.

 



Medzitým si môžete pripraviť ovocie.
Do hlbokého taniera si dajte ovocie, pridajte cukor, šťavu z polovice citrónu a zlatý klas, premiešajte a nechajte oddychovať v chladničke spolu s cestom.


Po dvoch hodinách cesto z chladu vyberte, rozdeľte na vačšiu a menšiu polovicu. Väčšiu časť vyvaľkajte a dajte na vymastený plech alebo formu na pečenie. Na to rozložte ovocie, poklaďte kúskami masla. Teraz použite menšiu časť cesta- buď urobte mriežky, prípadne obľúbenou formičkou tvary a poklaďte na ovocie.
V poháriku si rozšľahajte vajíčko s trochou Alpro nápoja. Zakryte alobalom a pri 190 stupňoch nechajte piecť 20 minút, potom odokryte a pri 175 stupňoch nechajte piecť ďalších 30 minút do krásnohneda.





Ovocie počas pečenia pustí šťavu a spolu so zmiešaným pudingom si počas pečenia vytvorí krásne želé, takže počas krájania vám bude super držať tvar.
K väčšine koláčov odporúčam zmrzlinu alebo šľahačku, ale sem nič, tento koláč je parádny iba takto, ako je. Dobrú chuť!

Ak si želáte dostať na mail informáciu o novom videu alebo príspevku na blog, napíšte mi sem dole do komentára svoju emailovú adresu, rada sa vám vždy ozvem s novým príspevkom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára