nedeľa 29. decembra 2013

Špagety so slaninkou.

Nadpis je takto naschvál. Žiada si to tam capnúť Carbonara. Ale nedá mi to. Ja dávam do omáčky aj trochu smotany a tá v originál CARBONARA nemá čo robiť. A aj napriek tomu, že to viem, tam tú smotanu dávam. V tomto sme pohania a s tou smotanou nám to jednoducho viac chutí....


čo treba:
180g špagiet (celkom sranda vážiť cestoviny)
100g slaniny na kocky
malá lyžička olivového oleja
strúčik cesnaku (len "buchnutý nožom" nie lisovaný)
2 žĺtky
50ml 33% smotany
čerstvo namleté čierne korenie
podľa potreby soľ
nastrúhaný Grana padano alebo parmezán

Najskôr som dala do vriacej osolenej vody variť špagety.
Na olivovom oleji som nechala roztopiť slaninku so strúčikom cesnaku. Po tom, ako slanina pustila tuk, som cesnak dala preč.. 
V miske som rozšľahala žĺtky spolu so smotanou.
Špagety som scedila a spolu s trochou vody, ktorú som nechala na dne hrnca som ich pridala k slaninke. Riadne som všetko spolu premiešala.
Panvicu som odstavila z ohňa a pridala som rozšľahané žĺtky. Preto z ohňa preč, aby sa vajíčka neurobili na praženicu, ale len krásne obalili špagety.
Nakoniec som pridala čerstvo pomleté korenie a postrúhaný Grana padano.

Naše sobotné jedlo. Minimálny čas strávený v kuchyni, s pár surovinami. Aj toto je dôkazom, že naozaj nemusíme používať omáčky v konzervách alebo nejaké "zaručene chutné" sójové zmesi na cestoviny. Ide to aj takto. Myslím, že moja polovička je toho dôkazom, všade kde môže, narve kečup, ale tu mu to jednoducho netrebalo. Hurá! 


1 komentár:

  1. Samotní taliani, v niektorých oblastiach, šľahačku alebo kyslú smotanu pridávajú. V Nemecku, Holandsku je to tiež bežné. Ja to tiež tak robím, mojím deťom to takto lepšie chutí. Takže by som sa nebál použiť Carbonara v názve :-) ja ich pripravujem podobne http://www.igurman.com/2013/04/spagety-carbonara.html

    OdpovedaťOdstrániť