piatok 26. júna 2015

Tvarohové guľky s jahodami. Spolu s videoblogom.

Jahodová sezóna vrcholí a ja si tuším každý deň ešte kúpim misku jahôd, aby som si ich čo naviac užila. Tak je to aj s týmto receptom. Myslím, že toto je taký symbol ozajstného leta a "must have" pri každom letnom kuchynskom stole...



Na začiatok tu mám pre vás videoblog, kde som si pre vás pripravila svojich obľúbencov za mesiac Jún. Budem rada, ak mi napíšete, či niečo z toho používate, máte alebo aj naopak nemáte radi a prečo.





No a tu už je sľubovaný recept. Čo treba:
250g tvarohu
125g polohrubej múky+trochu aj na prisypávanie, ak bude treba
1 celé vajíčko
jahody
práškový cukor a škorica na posypanie

Múku s vajíčkom a tvarohom som nechala v robotovi vymiesiť na cesto. Počas miesenia som kontrolovala a cca 3 polievkové lyžice som ešte pridala, kým cesto nebolo dostatočne vláčne a pružné a aby nebolo príliš vlhké a lepivé. Cesto som rukou chvíľku pomiesila na pracovnej doske, vypracovala som z neho guľku- Do misky som na dno nasypala trochu múky, položila naň cesto a 30 minút som ho nechala odpočívať v chlade. 



Po oddychu v chladničke som z cesta urobila valček, pod ktorý som dala tiež trochu múky, aby sa mi neprilepil na dosku. Z valčeka som odkrajovala kúsky cesta, do ktorého som balila polovice jahôd.
Balila som ich tak, aby naozaj celý kúsok jahody bol v ceste a všetky dierky som lepila, aby neostal ani najmenší otvor v guľke.




Vo väčšom a najmä vyššom hrnci som dala zovrieť vodu s trochou soli a vkladala som doň guľky. Pravidelne som ich premiešala, aby sa mi neprilepili na dno hrnca. Trvalo cca 6-8 minút, kým vyplávali na povrch, čo bolo pre mňa znamenie, že je už knedlička uvarená.


Ešte do horúcich a práve vybraných knedličiek som špáradlom urobila dierku, aby mala kadiaľ para unikať a na každú knedličku som dala kúsok masla.


Knedličky som posypala trochou práškového cukru a najmä škoricou, pretože pre mňa je kombinácia jahody+škorica na nezaplatenie.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára