sobota 3. augusta 2013

Koláč s ovocným pyré.

Moje marhuľové šialenstvo pokračuje ďalším koláčom, kt. som doma skromne ocenila na jednotku...




čo treba:
150g hladkej múky
2 čajové lyžičky škorice
3/4 sódy bikarbóny
štipku soli
60g masla
120g kryštálového cukru
2 vajcia
200g ovocného pyré
100g nahrubo nasekanej bielej čokolády
50g nasekaných mandlí

Najskôr ovocné pyré- triedila som marhule, a jednoducho tie, kt. by už asi nemohli ísť na výstavu som pokrájala na menšie kúsky a s tyčovým robotom som ich prepasírovala na pyré. Nepridávala som žiadne sladidlo ani cukor, od prírody mi prišli sladké akurát.

Zmiešala som suché suroviny- múku, škoricu, sódu a soľ. Vyšľahala som maslo s cukrom a pridala som postupne po jednom vajíčku. Do základu som postupne primiešala suchú zmes a nakoniec som zľahka primiešala ovocné pyré. 
Cesto som vyliala do vymastenej menšej koláčovej formy, na vrch som ešte nasypala čokoládu a orechy a pri 175 stupňoch som nechala piecť cca 40 minút.

Koláč som nasla na krásnom blogu little cooking diary, ale upravila som si ho na aktuálne podmienky svojich zásob v kuchyni- 
namiesto horkej čoko som dala bielu, 
namiesto kakaa do cesta šla škorica, 
namiesto malinového pyré som dala čerstvé marhuľové,
a namiesto vlašských orechov som dala mandle.

Koláč som pripravovala s malou dušičkou, nevedela som si predstaviť, ako zreaguje pyré pri pečení, ale nebol problém. Vďaka pyré bol koláč krásne šťavnatý a svieži aj na druhý deň. Aký bol na tretí deň už neviem, stihli sme ho zjesť....






2 komentáre: