pondelok 12. augusta 2013

Marhuľové koláčiky.

Nenáročný, šikovný koláč, super na leto, ale aj cez zimu z kompótovaného ovocia...





čo treba na cesto:
200g polohrubej múky
100g zmäknutého masla
80g práškového cukru
1 vajce
1KL prášku do pečiva
štipku soli

čo treba na plnku:
200g tvarohu (resp. jedna vanička)
1 žĺtko
1 ČL vanilkového cukru
med alebo kryštálový cukor
marhule

Na začiatok cesto. Všetky suroviny som vymiešala do hladkého cesta, štruktúrou sa najviac na linecké podobalo. 2/3 cesta som použila na vyloženie formičiek. Cestom vyložené formičky som dala do chladničky asi na hodinu odpočívať. Medzitým som pripravila náplň.
Tvaroh so žĺtkom, vanilkovým cukrom a medom som vymiešala do hladka. Zmes som vyliala do formičiek s cestom, na vrch som naukladala pokrájané marhule a na vrchu som koláčiky posypala zvyšným nastrúhaným cestom. Pri 175 stupňoch som nechala piecť cca 45 minút. 
Nám koláčiky chutili takto natur, ale ak má niekto chuť na malú "čerešničku" na záver, môže ku koláčiku servírovať vanilkovú zmrzlinu, šľahačku, alebo kyslú smotanu s cukrom.
Recept mám z milovaného Nebíčka v papuľke a uvedené gramáže sú polovičné, ako boli v pôvodnom recepte.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára