utorok 20. augusta 2013

Lievance.

Lievance sú (asi) najčastejšie raňajkové jedlo, ale u nás celkom slušne padli za obeť ako večera. Zbytok sme dorazili ako dezert na raňajky...



čo treba:
250 ml mlieka
200g múky
2 vajcia
50g hnedého cukru
1 balíček vanilkového cukru
1 balíček prášku do pečiva
olej
štipka soli
kyslá smotana

Najskôr suché prísady- múka, polovica hnedého cukru, prášok do pečiva, vanilkový cukor. Pridala som žĺtky z vajec, 2 lyžice oleja a mlieko.Z bielkov a cukru som vyšľahala tuhý sneh a opatrne som ho primiešala do základu cesta.
Lievance som opekala na panvici, kt. som si pri každom novom lievanci potrela olejom. Pozor na panvicu, strážila som mierny, resp. minimálny oheň, aby nebola príliš rozpálená, lievance sa pálili. 
Na podávanie som lievance kombinovala s marhuľovým džemom, alebo s kyslou smotanou, ktorá bola zmiešaná s vanilkovým cukrom. 



Lievance sa niekedy aj čudovať vedia (nápoveda :-O)


3 komentáre:

  1. vyzerajú fantasticky a pritom sú jednoduché ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jooj,a ja ich milujem aj s čučoriedkami a so šľahačkou, chystám sa o nejaký pokus z pohánkovej múky, uvidím,ako sa podarí. :)

    OdpovedaťOdstrániť