utorok 27. augusta 2013

Hruškový koláč.

Niektoré koláče, ktoré pripravujem, majú miestami tak komplikovaný postup, že podvedome čakám, že z toho nebude nič normálne. Jedným z takých bol aj tento, ale nakoniec...



čo treba:
150g hladkej múky
1 KL prášku do pečiva
75g vlašských orechov
trošku soli
80g masla izbovej teploty
60g hnedého cukru
50g kryštáľového cukru
3PL medu
1 vajce+1 žĺtko
120ml mlieka
1 PL vanilkového extraktu
1 hruška, ošúpaná, pokrájaná na kocky
kyslá smotana+vanilkový cukor

Hladkú múku, prášok so pečiva, orechy a trochu soli som rozmixovala vo foodprocesore na sypkú zmes.
Maslo som spolu s cukrami a medom vyšľahala do peny.
Vajce a žĺtok som vidličkou rozmiešala v samostatnej miske a postupne som prilievala a mixovala do maslového krému. Mlieko som zmiešala s extraktom.
Do maslového krému som postupne pridávala múčnu a mliečnu zmes a všetko som riadne varechou premiešala. Nakoniec som pridala na kúsky pokrájanú hrušku.
Cesto som vyliala na vymastený plech a nechala piecť pri 180 stupňoch 45 minút.
Po vychladnutí som krájala koláč na kocky a doplnila o kyslú smotanu zmiešanú s vanilkovým cukrom. Na tento posledný krok určite nezabudnite, dodá koláču ten správny šmrnc. A tak krásne voní...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára