sobota 9. mája 2015

Citrónový koláč so snehovou čapicou.

Ponachádzala som v archíve ešte pár úžasných receptov, s ktorými sa chcem s vami postupne podeliť a toto je jeden z nich. Je o trošičku náročnejší, na aké som zvyknutá, ale stojí to za to.
Nechajte sa inšpirovať na zajtrajší deň matiek a pripravte tej svojej trebárs niečo takéto...


čo treba cesto:
200g hladkej múky
30g hnedého cukru
2 polievkové lyžice kakaa
80g mäkkého masla
1 čajová lyžička prášku do pečiva
2 žĺtky
trošku soli

čo treba na citrónový krém:
400ml mlieka
40g hladkej múky
4 žĺtky
50g hnedého cukru
3 polievkové lyžice domáceho vanilkového cukru
šťava z dvoch citrónov

čo treba na snehovú čapicu:
4 bielky
30g práškového cukru
štipka soli

Všetky suroviny na cesto som nechala v robotovi zmiešať a na pol hodinu som ho nechala tuhnúť v chladničke.



Ako cesto tuhlo, pripravila som krém.
Žĺtky som vyšľahala do peny s hnedým aj vanilkovým cukrom.


V 1/4 mlieka som rozmiešala múku, zbytok mlieka som dala variť. Pripravila som si citrónovú šťavu.



Do horúceho mlieka som postupne primiešala rozšľahané vajíčka, mlieko s múkou a nakoniec citrónovú šťavu. Celé som to spolu varila do zhustnutia asi 5 minút.



Okrúhlu formu som vymastila, vyložila som ju cestom a pri 175 stupňoch som ho nechala rozpiecť 7 minút.


Medzitým som si pripravila čapicu. Bielky so štipkou soli som vyšľahala takmer do tuha a postupne som pridávala cukor. Šľahala som, kým sa celý cukor nezapracoval a nevznikol lesklý, tuhý sneh.


Potom nastalo vrstvenie. Na predpečený korpus som vyliala hotový citrónový krém a nechala ho v rúre zapiecť pri 170 stupňoch 15 minút.



Na zapečený krém som rozložila snehovú čapicu a pri 120 stupňoch som koláč nechala dopiecť ešte 30 minút, resp. kým čapica nedosiahla tú správnu jemnehnedú farbu.



Pred krájaním som koláč nechala úplne vychladnúť. Skladovala som v chladničke, u nás odolal nájazdom presne 24 hodín. (V sobotu som ho robila, v nedeľu večer už po ňom nebolo ani zrnko).

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára