nedeľa 3. mája 2015

Varenie v jednom hrnci. Kura dusené na rýži.

Som veľkým fanúšikom varenia v jednom hrnci. Všetky tie chute, ktoré sa vedia vďaka tomu krásne spoznávať, prepojiť a prevoňať celé jedlo. Nenamáhala som sa tu s vážením surovín- všetko som dávala od oka a podľa toho, na čo sme mali aktuálne chuť. Navyše toto jednohrncové varenie má obrovskú výhodu- šetríte čas a nemusíte toľko riadu umývať...



čo treba:
horné kuracie stehná
ryža basmati
klobáska
jarná cibuľka
červená paprika
mrazený hrášok
soľ, korenie, karí korenie, olivový olej

Vo väčšom hrnci som z oboch strán opiekla mäso (z každej strany 5 minút). Z oboch strán som ho osolila, okorenila.


Mäso som vybrala z hrnca a prisypala som pokrájanú jarnú cibuľku, pokrájanú papriku a pokrájanú klobásku. Tento základ som nechala opekať na výpeku z mäsa cca 2 minúty.


K tejto zmesi som pridala ryžu a karí korenie a všetko som spolu riadne premiešala a pridala som trochu soli.



V rýchlovarnej konvici som si nechala zovrieť vodu a ryžu som zaliala tak, aby bola úplne ponorená+ cca 2 cm navyše. Vložila som k zmesi ryže aj kuracie mäso a nechala pod pokrievkou dusiť 15 minút.



Jedlo som kontrolovala každé tri-štyri minúty a dávala som pozor, aby v hrnci bola stále tekutina na vstrebanie sa do ryže. Po desiatich minútach som pridala hrášok, všetko spolu riadne premiešala a ešte 5 minút nechala celé dusiť.



Pred podávaním som jedlo nechala ešte odstáť desať minút. A keďže aj mäso aj príloha sa robili spolu, nebolo k tomu nič viac pridávať. My sme "pokrm-jednohrncovník" hltali so zaváranými uhorkami.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 


1 komentár:

  1. Vyzerá to chutne a pomerne jednoducho :-). Varenie ma nebaví, radšej si jedlo objednávam z reštaurácie cez aplikáciu https://www.foodora.sk/city/kosice . Toto by som mohla zvládnuť a niekdy skúsiť uvariť, nech máme tiež tochu zmenu. Ono objednať si občas jedlo je fajn, ale každý deň to nejde, tak sa musím aj trochu snažiť v kuchyni.

    OdpovedaťOdstrániť